آخرین ایستگاه هایی که رفتیم

گزارش پادکست ایستگاه بیست و سوم
«شاخص های کلیدی عملکرد- قسمت دوم»

چطور یه داشبورد مدیریتی و مارکتینگی به درد بخور طراحی کنیم؟

کج فهمی در مورد KPI و شاخص ها
شاخص چیه و KPI چیه؟
ارتباط اهداف و KPI
کارکرد اصلی KPI، فهم درست استراتژی
ارتباط KPI با مفاهیم لین استارتاپ
طراحی داشبورد
ابزار دیالوگ برای اجرای KPI

گزارش پادکست ایستگاه بیست و دوم
«شاخص های کلیدی عملکرد»

شاخص کلیدی عملکرد یا KPI موضوع ایستگاه بیست و دوم بود که با حضور دو راه بلد عزیز به سرانجام رسید.
سجاد احمدی مدیر مارکتینگ تیماپ و حسن سیدی مدیر دیجیتال مارکتینگ ابرآروان. 

شاخص ها چه هستند و کاربردشون چیه؟
تعریف شاخص ها بر اساس نوع و اهداف کسب و کار.
OKR چیه و تفاوتش با KPI چیه؟
در دام شاخص ها نیفتیم!
آیا تابحال شده شاخص ها شما را به اشتباه بیندازند؟

گزارش پادکست ایستگاه بیست و یکم
«UGC- محتوای تولید/خلق شده توسط کاربر»

UGC باعث ایجاد اعتماد در مخاطب میشه. مخاطب را در تصمیم گیری کمک میکنه و حس اعتماد به برند را در او افزایش میده. 

اینکه ugc چی هست و چی نیست.
اینکه کجاها کاربرد داره و در کدوم قسمت قیف فروش تاثیر داره
بارزترین مصداق های UGC چی هستند
انگیزه های مخاطب برای خلق محتوا چی هستند و ما چه اقداماتی میتونیم انجام بدیم که منجر به UGC بشه
چالش های UGC چی هستند و چطور باید باهاشون برخورد کنیم.

گزارش پادکست ایستگاه بیستم
«از تَله پرسونا تا واقعیت پرسونا»

بیست ایستگاه را با هم همراه بودیم و یکی یکی جلو اومدیم. هر ایستگاه یک چالش محتوایی را بررسی کردیم اما چالش اصلی در این ایستگاه این بود که آیا پرسونا یک پروفایل و اطلاعات دموگرافیک است یا اینکه مفهومی همواره زنده و در جریان و در حال تغییر است؟!

اینکه کشف رفتار مخاطب به واسطه ابزار پرسونا چطور صورت میگیره؟

فرایند طراحی پرسونا از کجا شروع میشه و مارکت سگمنتیشن کدوم قسمت این فرایند قرار میگیره؟!

گزارش پادکست ایستگاه نوزدهم
«بازاریابی محتوایی در اینستاگرام»

در ایستگاه نوزدهم به صحبت در مورد بازاریابی محتوایی در اینستاگرام پرداختیم. علیرضا صفری، مدرس و مشاور دیجیتال مارکتینگ و علیرضا کاظم زاده، مدیر شبکه های اجتماعی الوپیک ، دو میهمان و راه بلد عزیزی بودند که در این ایستگاه از دانش و تجربه اشون استفاده کردیم.

عنوان مباحثی که در این پادکست گوش جان میدید تقدیم حضورتون:
تصورات اشتباه در مورد اینستاگرام
الگوریتم اینستاگرام
و …

گزارش پادکست ایستگاه هجدهم
«UX Writing چیست؟ UX Writer کیست؟»

این بار به علی بابا رفتیم و با یوسف فراهانی، مدیر محتوای علی بابا در مورد موضوع جذاب UX Writing چیست و UX Writer کیست، صحبت کردیم.
اینکه یوایکس رایتینگ چیه و چه تاثیراتی در کسب و کار داره.
یک یوایکس رایتر چه مهارتهایی را باید یاد بگیره و در کارش به اونها مسلط بشه.

گزارش پادکست ایستگاه هفدهم
«استراتژی بلاگ در بازاریابی محتوایی»

موضوع گفتگو در این ایستگاه، استراتژی بلاگ در بازاریابی محتوایی است و خانم آیلار رزاقی سرپرست محتوای الوپیک هم راه بلد ما در این ایستگاه بودند.
با خانم رزاقی راجع به استراتژی بلاگ در بازاریابی محتوایی الوپیک صحبت کردیم و در مورد موضوعات زیر ازشون یاد گرفتیم:

 پرسونای الوپیک کیا هستند
 اهداف یک بلاگ چی میتونه باشه و …

گزارش پادکست ایستگاه شانزدهم
«نقش روابط عمومی در توزیع محتوا»

در این ایستگاه مهمان آقای مجید کثیری دوست داشتنی، هم بنیان گذار پلتفرم اخبار رسمی بودیم و در مورد مسائل زیر با هم صحبت کردیم:

تعریف بازاری روابط عمومی
سقوط تبلیغات و رشد روابط عمومی
اثر گذاری پیام
روابط عمومی مارکتینگ و برندینگ

گزارش پادکست ایستگاه پانزدهم
«نقش پادکست در بازاریابی محتوایی»

در این ایستگاه با صدرا علی آبادی و علی حسینی هم بنیان گذاران هزارو گفتگو کردیم. هزارو یک استارتاپ است که به پادکسترها و برندها کمک میکنه استفاده بهتری از این صنعت بکنند و رشد درآمدی و مارکتینگی خوبی داشته باشند. در این گفتگو این موارد را بررسی کردیم:

۱. چرا اصلا مارکترها باید سمت پادکست بیایند؟ چه برای ساخت پادکست و چه اینکه اسپانسر پادکست بشن. برای چه اهدافی و در کجای قیف فروش خوبه که اسپانسر پادکست بشن؟

گزارش پادکست ایستگاه چهاردهم
«بررسی کاربردی استراتژی محتوا در ویرگول»

در ایستگاه چهاردهم سفر محتوا به اصفهان رسیدیم و میهمان علی آجودانیان عزیز، هم بنیانگذار سایت ویرگول بودیم. در این پادکست به این موضوع پرداختیم که ویرگول چطور طی دو سال بدون تبلیغات و با طراحی حس خوب،وایرال شد.

آنچه که با شنیدن این پادکست به دست می آورید:
چالش های ۲۰۰ نفر اول و MVP محتوا !
استفاده از اینفلوئنسرها برای توزیع محتوا

گزارش پادکست ایستگاه سیزدهم
«بازاریابی محتوایی در توئیتر»

در ایستگاه سیزدهم به بررسی بازاریابی محتوایی در توئیتر با حضور نیما شفیع زاده عزیز پرداختیم. نیما بلاگر و بازاریاب محتوایی است و سابقه طولانی حضور در توئیتر را دارد و به خوبی فضای توئیتر را می شناسد. مواردی که در این پادکست مطرح شد به شرح زیر هستند:
توئیتر منبع خوب سوژه یابی برای خلق محتوا
چطور در توئیتر حضور داشته باشیم که تاثیرگذار باشیم و پذیرفته بشیم؟

گزارش پادکست ایستگاه دوازدهم
«سبک زندگی یک نویسنده»

در ایستگاه دوازدهم سفر محتوا، با شاهین کلانتری عزیز بنیان گذار مدرسه نویسندگی هم صحبت شدیم. شاهین راه بلد خوش ذوقی برای ما بود و حسابی از هم کلام شدن باهاش لذت بردیم.
موارد جالبی را در این پادکست خواهید شنید از جمله:
معجزه محتوا
مدل ذهنی یک نویسنده

گزارش پادکست ایستگاه یازدهم
«بازاریابی محتوایی در تلگرام»

در ایستگاه یازدهم مهمان تجربه و دانش علیرضا ابراهیمیان، مدیر رشد تپسل و مدیر کانال تلگرام دیجیتالینگ بودیم و راجع به موضوع بازاریابی محتوایی در تلگرام صحبت کردیم.

مهمترین نکاتی که بررسی شد موارد زیر بود:
چطور در تلگرام پرسونا دربیاریم؟
چطور شش ماه اول فعالیت محتوایی خود را در تلگرام شکل بدیم؟

گزارش پادکست ایستگاه دهم
«نقش تفکر سیستمی در استراتژی محتوا»

در این پادکست، موضوع تفکر سیستمی و نقش اون در استراتژی محتوا را از دید سه راه بلد محتوایی بررسی کردیم. این جامعیت نسبی ایستگاه دهم را دوست داریم چون همزمان با درک و تجربه چند نفر آشنا میشیم و دید بازتری برای ادامه مسیر بهمون میده.
سه مهمان عزیز داشتیم و حول محور نقش تفکر سیستمی در استراتژی محتوا صحبت کردیم…

گزارش پادکست ایستگاه نهم
«تحلیل و بررسی کتاب ماشین محتوا»

در سری پادکست های کتاب ماشین محتوا، به تحلیل و بررسی کتاب «ماشین محتوا» پرداختیم. دن نوریس نویسنده این کتاب، از بازاریابان برگزیده ی محتوا و سخنران بین المللی است که تلاش کرده با نگارش این کتاب، محتوایی عملیاتی برای بازاریابان محتوایی فراهم کند.

این پادکست بخش دوم از گفتگوی ما با امیرمحمد شیخ نژاد پیرامون کتاب ماشین محتواست که شامل فصل سوم این کتاب است.

گزارش پادکست ایستگاه هشتم
«تحلیل و بررسی کتاب ماشین محتوا»

در سری پادکست های کتاب ماشین محتوا، به تحلیل و بررسی کتاب «ماشین محتوا» پرداختیم. دن نوریس نویسنده این کتاب، از بازاریابان برگزیده ی محتوا و سخنران بین المللی است که تلاش کرده با نگارش این کتاب، محتوایی عملیاتی برای بازاریابان محتوایی فراهم کند.

این پادکست بخش اول از گفتگوی ما با امیرمحمد شیخ نژاد پیرامون کتاب ماشین محتواست که شامل …

گزارش پادکست ایستگاه هفتم
«تدوین استراتژی محتوا»

یک گفتگوی نسبتا طولانی اما بسیار مفید با هادی مرادی داشتیم. مدیر دیجیتال مارکتینگ الوپیک و البته ایشون صاحب رسانه خوب DM Board هم هستند که یه کانال تلگرامی تخصصی دیجیتال مارکتینگ است.
یه وبلاگ شخصی هم دارند که در حوزه دیجیتال مارکتینگ به صورت تخصصی مطلب می نویسند و تجارب شخصی شون را منتقل می کنند.
در این گفتگو با هادی راجع به تدوین استراتژی محتوا گفتگو کردیم.

گزارش پادکست ایستگاه ششم
«پادکست چطور تبدیل به پول میشه؟»

این بار مثل دفعات پیش یه گفتگوی متفاوت و یه یادگیری فوق العاده برایم ایجاد شد. یه همزاد پنداری واقعی با کسی که برای یه موضوع تخصصی جامعه سازی و رسانه سازی کرده و علایق و دغدغه های خودش را تبدیل به محصول کرده. اگه دنبال این هستید که موضوع مورد علاقه تون را با کمترین هزینه و بیشترین رشد ( تعریف امیر حسین اسلامی از هک رشد ) درقالب یه پادکست و محصولات مکمل عرضه کنید و تاثیر گذار باشید، پیشنهاد می کنم این گفتگو را بشنوید…

گزارش پادکست ایستگاه پنجم
«بازاریابی محتوایی در شبکه های اجتماعی»

به پیشنهاد یاور مشیرفر عزیز این بار گفتگوی سه نفره را شکل دادیم. همراهمون در این گفتگو شراگیم مرادی دوست داشتنی بود و درباره موضوع بازاریابی محتوایی در شبکه های اجتماعی گفتگو کردیم.
گفتگو یعنی این؛ یعنی هر کسی از یه منظر بهش نگاه کنه. بنده به عنوان یه محقق شبکه های اجتماعی و سوال کننده، یاور با یه دید عمیق و کاربردی و اصولی و شراگیم با یه رویکرد کاملا عملیاتی و تجربی…

گزارش پادکست ایستگاه چهارم
« محتوا چطور تبدیل به پول میشه؟! »

این بار سفر کردیم به یه استارتاپی از جنس محتوا. مرجع وبینارها در ایران. رفتیم پیش مانوئل اوهانجانیانس و در مورد خودش و بچه ۵ ساله اش (ایسمینار) باهاش گفتکو کردیم. این گفتگو تو یه محیط کاملا استارتاپی (مرکز نوآوری سامسونگ – امیرکبیر) و حول موضوع محتوا چطور تبدیل به پول میشه؟! برگزار شد.

این گفتکو بسیار جذاب و کمی  متفاوت تر بود. هر چند هر چی جلوتر میریم در این سفرها با تجربه ها و دانش های متفاوت و جدیدتری آشنا میشیم….

گزارش پادکست ایستگاه سوم
« داستان سرایی در کسب و کار »

قبل از شروع برنامه با آقای سعید محمدی ارانی کلی گپ و گفت زدیم که ذهنیت هامون به هم نزدیک بشه و کلی خاطرات جالب از ایشون شنیدیم که پیشنهاد می کنم به وبسایت ایشون سری بزنید و این خاطرات اصیل را گوش بدید. چیزی که برام خیلی مشهود بود این بود که آقای محمدی داره با داستان سرایی زندگی می کنه و واقعا دنبال داستان خودش هست و اراده کرده که فاصله حرف تا عمل این شعار را که “۱۰۰درصد هر کسی داستان خودش را داره” را کم و کمتر کنه.
ضمنا در این حوزه چند تا پروژه اجرایی کار کردند:

گزارش پادکست ایستگاه دوم
« نقش محتوا در برندسازی شخصی »

مصاحبه با علی نعمتی شهاب را حول موضوع نقش محتوا در برندسازی شخصی و تجارب وبلاگ نویسی اش شروع کردم. علی وبلاگ نوشتن رو از سال ۸۱ شروع کرد.
از همون ابتدا نوشتن براش موضوع جذابی بوده و روزنامه نگاری رو دوست داشت.
از دوران راهنمایی جملات نغز رو تو یه دفتر یادداشت میکرد و بعدا همین جملات گزاره ای که جمع کرده بود رو در وبلاگش منتشر کرد و اسم وبلاگش رو هم «گزاره ها» گذاشت به معنی جملاتی که میتونه درست یا غلط باشه.

گزارش پادکست ایستگاه اول
« چرایی بازاریابی محتوایی »

این مطلب گزارشی هست در مورد چرایی بازاریابی محتوایی که بعد ازگوش دادن چند باره مصاحبه و حس و حالم در حین مصاحبه نصیبم شد و میخوام باهاتون در میون بگذارم. حتی اگه این گزارش را هم نخوندید چیزی را از دست ندادید و بهتره که یه دفعه برید سراغ خود پادکست.

گفتگو را با شکل گیری محتوا و بازاریابی محتوایی شروع کردیم و سوالات اولیه مون برای باز شدن یخ جلسه اینطور شکل دادیم. (هر چند خیلی به شکستن یخ احتیاج نداشت چون که گویا قبلا صحبت های یاور را حس کرده بودم تو نوشته هاش در مورد کانتنت)