پیشنهادم برای نقطه شروع سفر مطالعه کتاب

Epic content marketing نوشته آقای جو پولیتسی است.

بهتره که قبل از ورود به سفرمحتوا و دنیای بازاریابی محتوایی، مفاهیم پایه و اصول اولیه را یاد بگیرید (بینش) و به اهمیت اون در دنیای امروزه ی کسب و کارها پی ببرید (انگیزه). این ۱۳ فصل از کتاب Epic، روی مفاهیم پایه ای و تعاریف و چرایی بازاریابی محتوایی و نمونه های موفق بین المللی این حوزه، متمرکز شده که میتونه بهتون بینش و انگیزه بده. ۱۷ فایل صوتی از این ۱۳ فصل را که به نظرم مهمتر بود، براتون انتخاب کردم ، خوندم و بخشی از اون را هم با تحلیل شخصی و مثالهای کاربردی براتون توضیح دادم.

سفرتون بی بازگشت – احسان تاجیک

۱٫ تعاریف بازاریابی محتوایی

تعاریف بازاریابی محتوایی با رویکردهای متفاوت از نگاه آقای جو پولیتسی

۲٫ آینده بازاریابی محتوایی

آینده و دنیای جدید بازاریابی محتوایی/تفاوت محتوا و بازاریابی محتوایی

۳٫ تغییر و اصلاح

پنج دلیل آقای پولیتسی برای اصلاح و تغییر و حرکت از تبلیغ در رسانه ها به سمت ایجاد رسانه جدید

۴٫ شکار یک مخاطب

جذب یک مخاطب / جذب خواننده گذری وتبدیل اون به خوانندگان همیشگی / تبدیل خواننده همیشگی به مشتری هوادار

۵٫ تفاوت بازاریابی محتوایی و سنتی

تفاوت و تمایز و نحوه تعامل و یکپارچگی بازاریابی محتوایی و سنتی

۶٫ چهار مزیت پنهان بازاریابی محتوایی

چهار مزیت پنهان بازاریابی محتوایی از زبان جو چرنف، بازاریاب محتوایی برگزیده ۲۰۱۲

۷٫ لگو غول محتواست!

کار اصلی لگو تولید اسباب بازی است یا محتوا؟! / تشریح برنامه بازاریابی محتوایی شرکت لگو

۸٫ پیروزی بر جهان رسانه ها

رسانه و ناشر برتر صنعت خود باشید / هفت پیشنهاد آقای پولیتسی برای پیروزی بر جهان رسانه ها و ایجاد یک رسانه جدید برای کسب و کار

۹٫ مصاحبه پولیتزی با مارکوس شریدان

داستان تغییر روش یه کسب و کار تخصصی با استفاده از بازاریابی محتوایی به منظور جلوگیری از شکست

۱۰٫ سوالات درست تر در استراتژی محتوا

استراتژی بازاریابی محتواییِ کسب و کار من چطور به وجود میاد؟

۱۱٫ مدل تکامل بازاریابی محتوایی

توضیح مدل تکامل بازاریابی محتوایی از زبان رابرت رز، رئیس واحد استراتژی CMI

۱۲٫ مدل ذهنی یک ناشر

چطور همچون یک ناشر فکر کنیم؟

۱۳٫ شش اصل بازاریابی محتوایی جسورانه

شش اصل از بازاریابی محتوایی جسورانه از نگاه آقای پولیتزی

۱۴٫ پرسونای مخاطب

چرا پرسونا مهمه / چند پرسونا باید داشته باشیم / برای تعریف پرسونا به چه سوالاتی باید پاسخ بدیم

۱۵٫ اهداف بازاریابی محتوایی

آگاهی از برند / تبدیل و پرورش مشتری راغب / خدمت به مشتری / وفاداری مشتری / تشویق به خرید بیشتر / مشترکان پرشور

۱۶٫ گوشه محتوایی خودتون را بسازید

از یه محتوای خیلی کوچک که داخلش بهترین هستید، با یه پرسونای خاص و تعداد محدودی علاقمند شروع کنید

۱۷٫ بیانیه ماموریت بازاریابی محتوایی

برنامه ریزی برای تاثیرگذاری / معیار ارزیابی تولید محتوا / تلاقی مهمترین مزیت ما و مشکلات مشتریان (pain point)