از تَله پرسونا تا واقعیت پرسونا
ایستگاه بیستم «از تَله پرسونا تا واقعیت پرسونا»
بیست ایستگاه را با هم همراه بودیم و یکی یکی جلو اومدیم. هر ایستگاه یک چالش محتوایی را بررسی کردیم اما چالش اصلی در این ایستگاه این بود که آیا پرسونا یک پروفایل و اطلاعات دموگرافیک است یا اینکه مفهومی همواره زنده و در جریان و در حال تغییر است؟!
اینکه کشف رفتار مخاطب به واسطه ابزار پرسونا چطور صورت میگیره؟
فرایند طراحی پرسونا از کجا شروع میشه و مارکت سگمنتیشن کدوم قسمت این فرایند قرار میگیره؟!
یکی از سخت ترین و عمیق ترین کارها، سوال پرسیدن درست و عمیق شدن در مخاطب است. چطور سوال بپرسیم و چه سوالاتی بپرسیم و چه سوالاتی نپرسیم و مخاطب را چطور تحلیل کنیم.
از پرسونا چه استفاده هایی میشه و کلی مطالب مفید دیگه.
دیدگاه خود را بنویسید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.